lubba lubba

Lubba är ett konstigt ord. Det sa man bara när man var liten. När man skulle springa fort på brännbollen. Då skrek alla: LUBBA, LUBBA!! Vad då lubba liksom? Undrar vart ordet kommer ifrån? Ha ha, tittade i en ordlista och det finns faktiskt med där. Kort och gott står det: springa. Okej.

Lubbat har jag gjort idag mella föreläsningarna. Förs var vi en halvtimma på SPP (specialpedagogik) sedan gick vi mitt i allt till LSUTV (läs- och skriv utveckling) Där hade vi en intressant förmiddag med bra föreläsare. På en halvtimma tuggade vi i oss lunchen och gick tillbaka till SPP för att lyssna på en proffesor som skulle prata om en bok som vi ska läsa. Förstår jag boken bättre nu? Svar: NEJ!

Åt en god pastasås ikväll. Jag fick äta hur mycket fullkornspasta jag ville. Den var så god att jag var tvungen att koka mer pasta. I såsen är det bla Sambal oelek. En otroligt stark kryddmix som spicar upp maten. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0