Road Trip

Dag 1
Vi åker från Hästholmen 16.00 till Åhus där vi ska sova. Jag kör. Vi har med oss en GPS som jag är förvånad över hur otroligt bra den var. Vill ha!! Väl i Åhus hittar vi inte det sketna boendet som mamma har förbokat. Istället bokar vi ett vandrarhem centralt i Åhus. Mysig stad! Vi äter på en pizzeria med en seg servitör. Vi fick drickat efter maten... Sover gott i vårt vandrarhem.

Dag 2
Vi åker till Danmark på Öresundsbron. Första målet är Kristianstad där det är öppet hus på Hörnhems. Där gick vi runt och tittade på olika blomster arrangemang. Mamma och pappa pratade med olika leverantörer. Sedan åker vi till Kjell-Ingvars som också har öppet hus. De hade tråkig utställning men god mat. :) Nu är själva orsaken till resan klar men så tar vi en tur över till Tyskland med färjan. Vi sover i Lübeck. Det är i den staden de gör så god marsipan. Jag köpe inget för nästa vecka börjar mitt nya liv.

Dag 3
Vi äter frukost i centrala Lübeck och åker sedan till Citti för att köpa "drickbara souvenirer". Det blev visst rätt så mycket men det räcker i ett år. Otroligt vad billigt det är där. Jag dricker sällan så jag köpte inte så mycket men ändå. För 700 kr fick jag 7 vinflaskor, 2 plattor öl, 1 flaska starksprit och 1 pepino. Vi drar från tyskarna till danskarna. Efter många om och men hittar vi någonstans att bo, Det blev jätte mysiga Svino Camping.

Dag 4
Nu åker vi hem. Orkar inte med det danska språket och den lustiga skyltningen i trafiken. Borta bra men hemma bäst!

Kommentarer
Postat av: Ik

Låter som en lyckad resa! Det där nya livet, innefattar det F&S? Kan du dra med mej på det i så fall?

2007-08-19 @ 11:12:08
Postat av: Linda

ja visst är de hemskt, har aldrig vatt me om o glömma den i affären men de har varit nära. förresten, mitt nya liv börjar oxå nästa vecka :) då kan vi öppna en starta-ett-nytt-liv-klubb. :D great!!!

2007-08-19 @ 15:52:42
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0