Bapelsin gubbjävel!

Jag skriver inte så mycket just nu. Jag har så mycket annat att tänka på och att försöka pussla ihop julen på bästa möjliga sätt. Jag försöker få till det så att jag kan åka hem på onsdag kväll. Det kan ha lyckats.
I eftermiddag var studiegruppen hemma hos M och åt en god middag med mumsig efterrätt. Hon och hennes man bodde superfint. I ett lagom stor hus med sjötomt, hur mysigt som helst. Så vill jag också ha det när jag blir stor.

Imorgon kväll kommer Musketöserna hit för ett försenat födelsedags kalas. Det får bli en taco middag med  bapelsin tillverkning och lite glögg på det. På torsdag blir det ev jobb i "tomteverkstaden" (pratade med mamma det skulle blir natt jobb både inatt och i imorgon), fredag ev en snabb visit i Jönköping och handla julmat på Citygross, lördag julvaka hos Iss, söndag klä julgran, måndag julafton...

Plus då att jag under tiden ska sitta med skolarbeten.

Upp till 13 i P3


[Ulf Elfving]: Säg tre frukter som börjar på bokstaven B?
[Tävlande]: hmm, banan, blåbär och...
[Ulf Elfving]: Kom igen en till kan du..
[Tävlande]: Hmm, jag kommer inte på något
[Ulf Elfving]: Jo kom igen nu
[Tävlande]: Bapelsin då gubbjävel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0