Hej, mitt vinterland, nu är jag här

image92
Så här såg det ut när jag vaknade i morse. Jag blev glad, lite snö gör allt så mycket ljusare. Hoppas att det stannar kvar lite. Nicklas blev dock arg och besviken. Imorgon är det första dagen på året och med det menas för vissa nya årskryss och det betyder att man ska kryssa så många fåglar som möjligt. Imorgon kan man alltså kryssa gråsparv, skata, kråka m.m. Men med snön så flyttar kanske gässen och svanarna oc då blir det inga såna kryss förren de kommer tillbaka. Det är en tävling inom Hulstfred kommun. Den som har mest kryss i slutet av året vinner.
Nu sitter jag och äter min frukost och hoppas att solen ska komma fram idag. Ikväll ska vi ha gäster med nyårs middag.  

Kommentarer
Postat av: Helena

Men hur gick det för honom i år då?
kram!

2007-12-31 @ 12:55:43
Postat av: Ida

Nja, han är nog inte så nöjd med resultatet. Så nu är det ju nya tag som gäller.

2007-12-31 @ 16:09:03
URL: http://zkorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0