Ny vecka

Så var det måndag igen. Denna vecka blir tuff, förutom på torsdag jobbar jag från måndag till söndag. Men det är bra folk som jobbar så det känns ok ändå. Har dock känt mig lite krasslig igår och idag. Men det kanske är något storstads syndrom. Var ju i Ståckhålm i helgen. Nicklas farmor är en häftig tant. Pigg och pratglad. Vandrarhemmet som vi bodde på i sta´n var superfint och frächt. I alla rum fanns det TV/dator och fri uppkoppling på internet. Det är inte alla vandrarhem som har det.

Eftersom alla pratar väder just nu måste jag också gör det lite. Här i Mörlunda är det ok, inga översvämningar. Men jag ringde hem (Hästholmen) idag och där hade det varit översvämning i mamma och pappas jordkällare. Det hade runnit vatten från gärdena. Vatten överallt. Pappa var tvungen att bygga vallar för att stoppa vattnet. Tur att de hade en traktor.

Nu ska jag äta . Bye bye!


Kommentarer
Postat av: Moa

hej alla läsare på idas blogg..vill bara rätta min syster lite och berätta att det var pappa och JAG som tillsammans byggde vallen..inte bara han...Jag slet precis lika mycket som han ute i regnet! ;) /idas lill-syrra

2007-07-09 @ 23:02:01
Postat av: Erika

Haha, bra Moa! Rätt ska vara rätt!! Ja, usch, vilken regnkatastrof. Halva Sunneby står visst under vatten :-O Hoppas du mår bättre Id! Jag saknar dej här i stan! Men snart så ses vi ju "hemma" i Ösjö/ Hästis. Det är väl då solen kommer också så vi kan bada? ;-) Kram!

2007-07-10 @ 15:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0