suck,pust och stön

Hade glömt hur mycket jag hatar att skrapa färg. I  över en månad har jag tjatat på Nicklas att vi måste börja med image58fönstrena (heter det så?) nu. Egentligen skulle det gjorts förra sommaren men det sköts upp då med. Vad som behövs göra är att skrapa bort tio lager färg på ramarna och även på utsidan av huset.

Så igår eftermiddag tog vi ner ett fönster för att börja. Att slipa fönsterramen är väl ok, det tar nicklas med en slipmaskin nere i källaren men på     Kan man inte bara tejpa istället?
huset utesida är det svårare.
Det sitter som berget. Det kommer ta hundra år innan det är färdigt. Men nu när vi har börjat måste vi göra det färdigt. Vill inte!! Det blir så smutsigt inne också. Gammal torkad färg som ligger överallt. Målet blir att måla fädigt köksfönstrena. Helst av allt vill jag bara måla över den gamla färgen. Men det var visst inte så bra sa en viss husägare.                         



Kommentarer
Postat av: Linda

yes...21:00 på söndag tar jag sommarlov på riktigt :) skönt å ha jobbat klart på äldreboendet imån va? läste att du varit i sthlm, hur hade ni de där? jag ska upp en sväng nästa vecka o turista lite :)

2007-07-18 @ 16:36:44
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: Emelie

Åh, jag vet...det är verkligen jobbigt att fixa med fönster, verkligen ett skit jobb. När jag skaffar hus ska det vara aluminium i fönsterna så att man slipper det jobbet framöver...Hoppas att du mår bra annars! Kram

2007-07-19 @ 11:06:31
URL: http://emeliejohansson85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0