Barfota utan strumpor och skor har jag vandrat på Coop....

Varför ska det hända mig? Köpte ett par finfina skor på Din Sko i sta´n idag. Gick hem, åt lite sedan kom Charlotte för att lämna några böcker. Hon skulle till A6 så då hängde jag på. Jag tog min nya fina skor och vandrade iväg. Det började smärta i mina hälar men jag fortsatte gå, tänkte att det går snart över. Nägra meter kvar till A6 tittar jag ner på hälarna och ser att den ena är alldeles blodig och den andra jar knappt något skinn kvar. Aj aj aj! Jag lånar servetter av Charlotte och linkar till Apoteket för att köpa skavsårplåster.

Nu blodar det inte längre iallafall men ont gör det fortfarande. Jag kan helt enkelt inte ha skorna på mig. Jag haltar mig ut från A6 och sätter mig på en bänk. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte gå hem barfota. Jag smsar Erika som har bil. Erika du räddade mitt liv!!  Erika smsar tillbaka att hon hämtar mig vid Coop. alltså på andra sidan A6.

Jag går genom A6 barfota och låtsas som inget. Helt normalt att gå barfota på A6. Som tack för att Erika hämtar mig ska jag handla bananer och bullar på Coop åt henne. Så bland alla barn, kundvagnar och stressade mammor går jag barfota och handlar frukt. Det var lite kallt om fötterna. Visste inte att Coops golv var så kalla. Alltid lär man sig något nytt... Jag sätter mig utanför Coop och väntar på min räddande ängel. Erika skjutsar hem mig och mitt lilla äventyr är äntligen över.


Undrar om man kan lämna tillbaka blodiga skor?

Kommentarer
Postat av: Helena

Aj,aj, inte kul... Men det går inte att "gå in" skorna. Ha plåster nu i börja när du använder dem, så kanske de töjer sig lite??? =/
Skulle velat se dig gå där på coop barfota bland frukten =)

2007-06-08 @ 09:35:52
URL: http://hemmyh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0