Bor jag här? Vart är mamma? När kommer de och hämtar mig? Vem är du? Jag vill åka hem nu!

Jaha så har man gått bredvid idag på sommarjobbet. Jag tycker inte om att gå bredvid.  Det känns som om jag bara svansar efter de andra som jobbar där (vilket jag säkert också gör och som igentligen är meningen att jag ska göra) och när vi ska hjälpa någon äldre kan jag bara stå och titta på därför att de är redan två som hjälper. Det blir bättre sedan när man börjar jobba på riktigt. Då har man ett ansvar och uppgifter som man ska göra. Annars trivs jag på äldreboendet där jag ska jobba i sommar. Personalen är helt okej och de boende är det också. De är dementa, de boende alltså : ) Så ibland kan det bli liite jobbigt med allt tjat. De kan ju fråga och säga samma sak tusen gånger på en dag. Fast de har det inte lätt. De är så förvirade ibland de stackarna.


Imorgon är det Mors dag. Grattis mamma. Jag ringer dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0