Heja heja

Det blev en rask (?) promenad rund Rocksjön. Tänkte först ta friskis med så upptäckte jag att det krockade med Ugly Betty. Jag kan ju inte missa det. Jag vet! Man ska inte prioritera tv framför gympa men nu blev det så. Jag var ändå ute och gick.

Så runt Rocksjön blev det. Blev liiite sugen på att börja jogga men jag har inte gjort det på år och jag hade inte rätt kläder på mig (en utmärkt ursäkt tycker jag). Jag hade ju aldrig orkat jogga runt hela sjön men man kanske kan varva gå och jogga lite lätt.... Eller inte. När jag var ensam på en raksträcka testade jag att småjogga några steg. Det gick ju bra men en längre sträcka blir nog ansträngande. Aja...

Upptäckte förra veckan att de ha byggt en jättelång spångled runt sjön så nu behöver man inte gå vid ICA Maxi. Det är fint att gå där bland vassen och vatten. Det finns säkert många fåglar som man kan kika på där. Inte för att jag skulle få för mig det men någon som börjar på N skulle säkert tycka om att ligga där och trycka i buchen.

Funderad under promenaden vad det var på gång vid Rocksjöbadet. Det var tält och bilar och lite annat mojs där. När jag hade en liten bit kvar förvandlas vägen till en start/mål fålla. Jag ser alt mer folk, speciellt killar och män i joggingdress. Hm, några meter från mål kommer jag på att det måste vara Grabbhalvan ikväll. Men jag forstätter knata på in i mål. Hi hi! Det var lite småroligt. Tänk om jag hade hamnat mitt i starten då hade jag blivet mos. För att inte tala om hur pinsamt det hade varit om jag faktiskt hade klätt om till joggingdress. En svettig, illröd klumpig jag kommer luffsande in i mål på Grabbhalvan! Ha ha!!

Nu ska jag diska, duscha och sedan bänka mig inför Ugly Betty.

Bye bye! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

när du skriver ett nytt inlägg så finns dom bland massa symboler....
kolla där uppe på raden där man ändrar stilen till fet, kursiv o bland dom symbolerna. på andra raden? är du me?? annars kan jag leta reda på symbolen som man ska trycka på åt dej ;-)

2007-05-15 @ 20:02:04
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: emmy

haha, du är rolig du ida...!!

2007-05-15 @ 22:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0