Home sweet home

Nu har det hänt! Det som jag alltid har fasat över. Sen jag flyttatde hit har jag tänkt att en dag kommer det att hända. Som jag berättade innan har jag tvättid idag. Jag gick ner som vanligt i tvättstugan, slängde i två maskiner tvätt, gick ut och låste dörren med mitt hänglås. Vad händer? Jo, jag har låst in min nyckel till lägenheten (som är låst) i tvättstugan plus nyckeln till hänglåset som är stenlåst. Jag är fast i trapphuset, hemlös för alltid. I panik börjar jag dra i dörren med det sitter som berget. Men eftersom jag tänker så mycket så hade jag tänkt ut en plan ifall detta skulle hända. Jag har lagt märke till att själva låset som sitter fast i dörren och i dörrkarmen sitter fast med skruvar som troligtvis går att skruva upp med en skruvmejsel. Och etersom jag inte kommer in i lägenheten ringde jag på hos en av mina grannar. Där lånade jag en skruvmejsel och lyckades faktiskt skruva loss låset. Jag är så bra.

Jag tog mina kära nycklar och öppnade min kära lägenhet. Så skönt att få återse den igen.


Kommentarer
Postat av: Ke

Ibland kan du överraska!! Smart Ida! Inte så smart att låsa in nycklarna..men det är en annan historia.

2007-11-28 @ 17:41:49
Postat av: Linda

Du är inte dum du!

2007-11-28 @ 22:39:21
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0