Ny dag, nya erfarenheter, nya möjligheter

Dagen hittills har varit lugn men ändå effektiv. Drog upp mig från min varma säng för att klippa luggen (inte). Frisörskan pratade på om sin stuga som hon bodde i som låg brevid hennes föräldrar gård på landet som de hade köpt. För de har ALLTID velat bo på landet. Och det var så kallt i hennes stuga för den var inte färdigbyggt så hon och hennes sambo frös så. Sen ska de bygga ihop hennes stuga med sadelrummet (?) i stallet. Och de har köpt en tvättmaskin som också var en torktumlare och de hade sagt på radion att den var dålig bla bla bla bla. So what!! Klipp mig bara!
Efter klippningen som jag blev nöjd med gick jag en runda på stan, inhandlade en julklappa åt far min och tittade lite på kläder och sånt men hittade inget till mig själv. provade en mössa som jag ångrar att jag inte köpte. Går kanske tillbaka imorgonoch köper den. Måste ju tänka på att pengarna ska räcka till julklapaprna också. Inhandlade också lite mat, åkte på en knöckafull buss hem och lagade till en måltid. Satte mig sedan med skolarbete och finslipade det. Det är nu färdigt. Jag springer nu upp och ner i trappan mellan tvättmaskinen samtidigt som jag sitter här. Tänkte gå ut en sväng men det blev mörkt innan jag hann säga prutt.
Så nu sitter jag här och ska snart äta en  KAKA med te.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0