Sovmorgon

Idag har jag haft sovmorgon, jag hade inte ställt klockan utan tänkte sova tills jag vaknade. här ska då tillägas att de fixar och grejar med trådlöst bredband här i huset. Så de går in i varje lägenhet för att sätta ditt en dosa över ytterdörren. Dessa nissar var hos mig igår och trodde de var färdiga, att de inte skulle komma idag. Om det inte är någon hemma använder de huvudnycklen för att komma in.

Så när jag ligger i sängen i morse och sover lungt och skönt ringer det helt plötsligt på dörren. Jag vaknar kvickt upp och irrar omkring vad är det som händer. Då inser jag att det är nissarna som vill in. Vad ska jag göra? Om jag inte öppnar kommer de in med huvudnyckeln och då står jag här i nattlinne. Så jag drar fort på mig jenas och öppnar med håret åt alla håll och kanter och med natt t-shirt på mig.
- God morgon säger han då.
- God morgon.
-Ska bara testa lite fort här.  
- Ok...
Han var där inne i fem minuter kanske men det var pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy, va jobbigt att bli väckt på detta sätt...jag hade helt klart oxå tyckt att det varit lite pinit....!! Vi ses på måndag! Ha en fin fin helg!

2007-09-21 @ 18:34:38
URL: http://emeliejohansson85.blogg.se
Postat av: Linda

haha sånt där är jobbigt! Råkar ut för det då och då.. jag jobbar kväll så det är inte ofta jag går upp runt 7.. men skit i det! Dom är nog vana och om inte annat får man väl bjussa på ett skratt för dom i fikarummet? ;)

2007-09-22 @ 03:33:16
URL: http://ontheagenda.blogg.se
Postat av: Linda

ush va hemskt...hatar när sånna folk kommer o "hälsar på" o antar att de inte är roligare i nattlinne :)

2007-09-23 @ 12:07:22
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0