Stackars Hälge

Meddelande från speakern, tåg mellan Hultsfred och Jönköping, klockan 08.15.

- Känner ni att det luktar bränt beror det på att vi har med oss Hälge idag. Han ville inte uppleva älgjakten i år...

Poor baby! Jag hörde att vi körde på något men att det var en älg kunde jag inte gissa. Det var andra gången idag på två timmar som jag hade kontakt med älg. När jag och Nicklas åkte till Hultsfred i morse fick vi tvärbromsa för att inte krocka med en älg som sakta lunkade över vägen. De är rätt så stora ändå de där djuren, när man kommer dom nära.

Jag brukar gå drev en gång om året, det räcker med en gång så roligt är det inte att grypa och kravla sig runt snår och nedvälda träd. Förra året stötte jag faktiskt på en älg. Det var första gången. Jag skrek
- Vad ska jag göra!!
- Spring!
Älgen var på väg åt motsatt håll mot drevet och inte mot jägarna. Så jag springer sidledes med en baouta älg bara några meter mellan oss. I efterhand förstår jag inte hur jag vägade det. Tänk om den hade hoppat på mig? Den vände som tur var eller egentligen var det synd om den. Fast Nicklas sa att just den älgen blev inte skjuten. Hur han nu kan veta det men det tror jag på. Det är väl snart dax för älgjakt eller?


Kommentarer
Postat av: Linda

stackars stackars hälge. undrar vilket som är värst, bli påkörd av ett tåg eller framjagad o avrättad me kula? inte vet jag...

2007-09-17 @ 22:16:37
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0