Matchande slöja och barnvagn

Två gånger idag har jag på bussen sett en kvinna som matchar med sin slöja med barnvagnen. Den första kvinnan hade en ljusbrun slöja som matchade fint till barn vagenen som också gick i brunt. När jag tänker efter så var också barnet klädd i brun-randiga kläder med en brun mössa. Söt! Undrar om det var planerat?

När jag och Ke var på väg hem från Ik (tack för maten Ik) såg jag den andra kvinnan på bussen som hade en lätt ljusgrön slöja. Hennes barnvagn var så klart grönaktig i olika nyanser. Om barnet var klädd i grönt vet jag inte., han/hon låg nerbäddad i vagnen.  Undrar jag om det var med avsikt eller om det bara blev så? Det är ju lättare och billigare att matcha med sin slöja än att köpa en jacka i samma färg. Vet inte hur mycket en slöja kostar men inte lika mycket som en jacka eller?
Det var kvällen tankar och funderingar.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0