Vilken kväll!

Jag, Nicklas, Calle (en vän), Uffe (min farbror)

 och hans fågel grupp (ca 10 st) som består av hälften pensionärer som är ungkarlar, änkor eller ungmöar har ikväll grillat vid Stora Hammarsjön med ett fantastiskt kvällsväder.Fågelgruppen är ett gäng från Ödeshög som blev övertalade av Uffe att komma hit till Småland över en natt för att fågelskåda med Nicklas. Vi har ju lite andra fåglar här nere än vad de har där uppe. Sagt och gjort, de bokade rum på vandrarhemmet i Målilla. Där möte vi upp dem vid sjutiden ikväll. Vi började med en blomexkursion där vi hittade blåa blommor som var lite ovanligt...? Just det, måste ju nämna också att i gruppen finns också min gamla lågstadielärare och gamla syokonsulent från högstadiet. Det kändes lite lustigt att träffa dem, sist jag pratade med min lågstidelärare var jag väl typ 8 år. Hon kände igen mig iaf. :) 

Kvällen har vi avslutat med en underbar grillning på en stor brygga med bord och vindskydd. Det var helt vindstila och fullmånen som speglade sig i det stilla vattnet. Urfint! Långt bort kunde man höra pärlugglan hoa och mitt i korvätandet hör vi en storlom. Då får till och med jag rysningar i hela kroppen som inte är så intresserad av fåglar.

En liten lektion i fågelläten. Lyssna på Storlomen och tänkt dig att du står vid en sjö i mörkret. Det enda som lyser är upp fullmånen, det är helt vindstilla och du har en varmkorv i handen. Bakom din rygg värmer brasan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0