Är det fredag?

Varför är det fullt med folk på Fyren? Varför beställer vi mat från pizzerian? Varför är mamma och pappa iväg på middag? Varför är alla lätta i sinnet? Varför är det många bilar i hamnen? Varför har grannens ungar grillfest? Varför är det kaninutställning imorgon? Varför har Kalle åkt iväg? Varför är det massa ungar som fiskar nere vid piren ikväll? Varför ligger det många små bojjar i vattnet?

Just det! Det är ju fredagskväll. Varför fattar jag inte det? Kan det bero på att jag har varit ledig onsdag och torsdag och ska jobba hela helgen? Jo, det kan det säkert bero på. Jag tror det är vanligt arbetsdag, vilket det är för mig.

För min del gör det inget alls om det regner öser ner hela helgen för jag jobbar ändå. Det ligger en massa bojjar i vattnet för kräftfisket (läs kräftkriget) är igång. Funderar själv på om jag ska slänga i några burar? Fast då måste jag koka dem själv och det har jag alldrig gjort. Vet bara att man ska byta vatten efter första kokningen. Kräftorna bajsar när de dör i vattnet och det är kanske inte så nice. Så efter första kokningen ska man byta vatten. Det är rätt så smart tänkt!



Nu ska jag nanna. För jag ska ju jobba imorgon då!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0