Blä

Har vi verkligen valt rätt yrke?

Aftonbladet listar idag nio skitiga yrken. Gissa vilket yrke som är med på den listan? Just det. Lärare och förskolärare.

"En annan utsatt grupp är förskolepersonal. Under influensasäsongen är uppskattningsvis hälften av alla ytor på en förskola täckta med virus. God hygien och daglig städning är två tips för att undvika att bli sjuk.Förskolepersonal utsätts för sjukt mycket bakterier - speciellt vintertid."

Hälften av alla ytor liksom!

Ja ja, bättre att vara lite skitig än att vara arbetslös.
Eller? :)


Kommentarer
Postat av: Ik

Ah, vad fasen, bacillskräck! Jag kan inte påstå att jag är mer sjuk nu än innan jag började jobba. Och vårt yrke är ett underbart yrke! Inte en dag har jag velat byta, kan jag ärligt säga.

2008-12-11 @ 22:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0