Uppdatering

Ja imorgon väntar jobb och resten av helgen. Det har varit skönt med en minisemester på två dagar, jag har haft tur med vädret verkligen. Såg att det skulle bli sämre om några dagar igen så det gör inte så mycket att jag jobbar. Det har varit rätt så händelselösa två dagar. Mest solat och badat. Läst böcker och sovit.

Tänkte jag skulle göra guacamole nån dag. Tror det är godare med hemmagjord men något gott att dippa med. Mums!

Ingredienser
1 grön chilifrukt (alt. chilipulver efter smak)
½ lök
1-2 klyftor vitlök
2 mogna avokador
2-3 väl mogna tomater
1 tsk salt
peppar
1 pressad lime

Kärna ur och hacka chilifrukten. Hacka löken och vitlöken fint (alternativt pressa vitlöken). Blanda chili, lök och salt (försök att få så små bitar som möjligt). Gröpa ur avokadorna och mosa ihop fruktköttet med kryddblandningen (här kan man använda en stavmixer för att få en bra blandning). Hacka tomaterna fint och blanda med avokadoröran.

Hörde att du besökte Hästholmen, Carina. Vid tolv-tiden var jag i huset och lagade mat. Synd att jag inte såg er. Visst är det fint här! Såg du Bastun? Den röda stugan, vid vattnet med vita räcken och blomlådor? Man kan se den från hamnen. Ha det bra. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0