Uppsatsavslutningstal

Idag gjorde vi det sista sista med uppsatsen. Den är nu alltså färdig Vi har ändrat allt från opponeringen. Det var inte så mycket, vi fixat på en dag. I eftermiddags lämnade jag tillbaka alla våra böcker till biblioteket som vi har haft till uppsatsen. Det känns overkligt, jag fattar inte riktigt. Vad ska man nu göra liksom? Jag ska vara ledig en hel vecka nu utan att tänka på uppsatsen alls, över huvudtaget aldrig mer.

Så många känslor det ligger i den uppsatsen. Skratt, tårar, förtvivlan och ilska. Vilket slit det har varit, apsolut den jobbigaste terminen på hela utbildningen. Men jag är stolt över den! Uppsatsen har jag gjort tillsamans med världens bästa Charlotte. Idag var det kanske sista dagen vi sågs. nästa gång vi träffas är det höstterminen. Det var nästan lite vemodigt. Vi har hållt ihop i vått och tort, i medgångar och motgångar hela terminen. Varje dag har vi setts, vissa i 12 timmar i sträck. Nu helt plötsligt ska vi inte ses på flera veckor. Men vi kan inte skiljas så snabbt, vi måste skola ut oss först. Så vi ska prata med varandra på telefon imorgon om uppsatsen självklart. Det känns bra. 

Kommentarer
Postat av: Linda

LYCKLIGA MÄNNISKOR!!!

2008-06-07 @ 04:16:39
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0