Hlvte missade tåget...

Jag missade tåget i fredags. Inte så kul, fick istället ta ett senare ,mer exakt två timmar senare. Men jag kom fram till Hultsfred och inga extra turer till Tranås den här gången. När jag satt och väntade läste jag att danskarna är sura på Ikea. Det kan de gott vara. Hi hi. De har upptäckt att alla Ikeas mattor har danska namn och även de lite mer billigare varorna och de med svenskt namn är ofta dyrare saker. Så vi går på danskarna ibland  ...ha ha.

Idag lördag har varit en städdag. Alla möbler har nu hamnat på sin rätta plats. Det blev som en enda lång kedjereaktion som började med att vi var tvungna att städa i garaget för att få plats med den gamla bokhyllan som skulle skänkas bort. Den gamla bokhyllarn hade kasterats för vi har köpt en ny som nu står i det rummet där en soffa och ett bord stod i innan. De skulle upp till rummet ovanför som var fullt med "skit" och andra gamla bokhyllor. Jag tvingade Nicklas att slänga en hel del och rensa ur ordentligt. Rummet på övervåningen måste tömmas innan soffan och brordet kan bäras upp som stod i vardagsrummet helt fel och samlade damm. Så vi tömmde garaget, bar ner bokhyllar, tömmde rummet på övervåningen, bar upp bordet och soffan och till slut blev det en ordnad ordning i hela huset. Det känns bra nu.
Imorgon blir det slängdag. Allt onödigt i källaren ska bort med släpkärra och sedan eldas upp. Sånt tycker jag om. Det blir så rent och fint. Har dock inte tänkt en tanke på c-uppsatsen, Det känns inte bra, måste ta tag i det lite imorgon. Måste också hitta en bra flanosaga. Någon som har en bra?

Ikeamattan Köge. Foto: Ikea
Ikeamattan Köge

Kommentarer
Postat av: Ke

Om jag nu visste vad en flanosaga är...

2008-03-09 @ 19:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0