Rödroms Bingo

Jag har spelat fågel bingo för första gången i mitt liv, eller Rödromsbingo som det kallades. Det var ju så klart på invigningen av fågeltornet som vi gjorde det. Det är som vanligt bingo men istället för siffror i rutorna står det fåglar.
Så en stod i det nya fågeltornet och spejade, när han såg något ropade han ut det och då fick man titta ifall man hade den fågeln på sin bingolapp. Precis som på vanlig bingo skulle man få fem kryss i rad.
 Det fanns priser men jag vann inget :( trots att jag hade två bingorutor.

Idag har vi varit duktiga igen, jag och Charlotte. Suttit och finslipat uppsatsen i några timmar. Vi är rätt så trötta på texten, man läser den så många gånger så att man tror man upprepar sig flera gånger. Det är säkert vissa meningar som låter lustigt men som vi inte märker för vi är så insnöade på hur det är.

I helgen är det återförenning med några klasskompisar från högstadiet. Det känns lite nervöst just nu. Jag ska fixa och dona innan, lite småstressigt känns det men jag hoppas på att vi kanske kan vara lediga på fredag. Efterrätt måste göras, det ska dukas, städa, damma, damsuga, fixa snacks och göra välkomstdrink. Det blir kul!
Ha ha...

Kommentarer
Postat av: Ik

I´ll help U o kanske Iss o Elli oxå vill va med! Jag måste bara cykla lite innan.

2008-05-19 @ 16:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0