"Subjektets död"...?

Sitter och skriver en inlämningsuppgift som vi har på måndag. Jag måste skriva några rader till sen får det vara nog. Boken som jag ska skriva om är inte helt lätt heller så det gör det ännu svårare. Bara namnet på boken säger rätt så mycket; "En introduktion till feministisk poststrukturalism". Det känns som att det jag skriver om kan jag lika gärna fatta helt fel. Susanna kommer skratta åt mig. Men nu kan jag allt om femenism ur ett poststrukruralistiskt synsätt. Jag hånskrattar åt mig själv. Ha ha.

Åker hem imorgon. Det känns bra. Mamma ringde nyss och frågade om jag hade lust att jobba i växthusen med Kalle på fredag. Vi skulle plantera hyasinter. Visst, då blir det lite extra cash i fickan. Det behövs såhär i juletider. Alla julklappar som man ska köpa är inte bra mot ekonomin.

Nä nu måste jag fortsätta skriva. Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0