A-kassa

Det här med A-kassa fattar jag inget alls av. Kan någon svara på detta:

Åren 03-04 var jag medlem i kommunal och jag tror jag betalade a-kassa där men sen gick jag ur då jag började plugga till förskollärare. Bara för att jag gick ur a-kassan måste jag börja om från början då att samla arbetsdagar för att få a-kassa?

För att få a-kassa måste man ha jobbat 6 månader i följd med minst 80 timmar i månaden. Om jag inte var med i a-kassan när jag jobbade på förskola 03-04 räknas inte mina arbetsdagar då?

Hur får jag reda på om jag har rätt till a-kassa om jag inte minns om jag har betalat a-kassa?

Varför var jag inte mer klok när jag jobbade? Då tänkte jag inte alls på sånt här.

Suck!

Kommentarer
Postat av: Linda

De är skitsvårt de där...jag har oxå vait me och sen gått ur, för dom sa att jag ändå inte kunde stämpla när jag hade pluggat klart. Eller dom trodde inte de i af...men de har ju ändrat sej så mycket så man vet ju ingenting nu :S

2008-10-09 @ 20:39:18
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/
Postat av: ELLI

jag tror man kan gå med i kommunals akassa på studerandevillkoret..om du har pluggat direkt innan till ett yrke inom kommunals område...kolla upp det!

2008-10-10 @ 14:27:27
Postat av: Ida

Jo men jag vill inte gå med i kommunal. Jag tillhör ju lärarförbundet nu. :)

2008-10-10 @ 22:12:28
URL: http://zkorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0