Astrid och Astrid

Igår gullade jag med Astrid och idag hade jag en föreläsning om Astrid. Fast det var inte med samma Astrid. Igår var jag hos Astrid som är en månad gamal. Hon var så söt i mina armar. Gulligull. Föreläsningen som jag hade idag handlade om Astrid Lindgren. Mycket bra och intressant.

Var ute och gick en timma när jag kom hem från skolan. Det var soligt och skönt ute. Sen åt jag köttbullar och potatismos med för mycket vitpeppar i men det var gott ändå.

Tidigt imorse (kl. 9 om det är tidigt) var jag på Willys i Huskvarna och handlade. Det var jag och några pensionärer där, urskönt att slippa trängas. Det är en fördel med att vara student att man har vissa dagar som man inte är i skolan och kan handla klockan nio eller göra andra saker. Det kommer jag att sakna när jag börjar jobba, eller så är jag arbetslös och då kan jag ju handla på förmiddagen (för Nicklas pengar...hi).


Hon är cool Astrid. Det är kul att veta hennes bakgrund lite och veta hur hennes sagor kom till. Jag har tänkt åka till Näs många gånger. Borde göra det, det ligger ju inte många mil från Mörlunda.

Kommentarer
Postat av: Linda

Cool är nog de rätta ordet, där slog du spiken på huvudet som man brukar säga!

2008-10-07 @ 20:14:16
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/
Postat av: Ik

Ja, hon är min största idol! När får vi åka till Astrid Lindgrens värld igen och ska vi tina kräftor i bilen då också? Särskolan måste ju snart få komma ut igen!!

2008-10-07 @ 22:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0