Häpp

Knäna och fötterna värker, det gör ont när jag går ner för trappan, jag har blåmärken på benen och jag känner mig en aningen trött. Vad har jag gjort?

Vart drevkarl förstås. Samanlagt har jag gått 8 kilometer i skogen idag och då var det inte på en liten söt stig. Nej, över stock  och sten, ner i en dal och upp igen.  Vada genom träsk, gå igenom ett stenlandskap med hal mossa på, krypa över träd och granar som någon har fält. Samtidigt skrika hääpp eller däoo och klappa händerna. Det är svettigt och blött. 8 kilometer? Det kändes som flera mil!

Allt för att älgarna ska springa mot skyttarna som sitter lungt och skönt och dricker sitt kaffe i älgtornet. Det är ju ingen match att skjuta, det hårda jobbet gör ju vi.

Först är allt trevligt på morgonen. Lite skratt och småprat med alla. Sen sätter första drevet igång och det är okej. Rätt så skönt att gå i skogen ändå. Mot slutet är man trött men det väntas korvgrillning. Ok. Sen fortsätter andra drevet och då är man rätt så trött och lite småirriterad. Det är skönt när man kommer fram men sen ska man vänta in alla andra plus gå tillbaka där bilarna står. Sen åker vi hem. Tar ett varmt bad, slänger alla kläder in i tvättmaskinen, äter och sen somnar på soffan. 

Såg vi älg då? Ja!
Blev älg skjutet? Nej!
Sköt andra jaktlag i närheten älg som blivit dittskrämda av oss? Ja!



   

Kommentarer
Postat av: Ke

Kan inte sluta skratta! Fruktansvärt roligt!

2008-10-18 @ 19:30:39
Postat av: Anonym

inte sjuta stackars älgarna..

2008-10-18 @ 20:13:11
Postat av: Linda

Vilken härlig liten film Ida! Jag måste nog åka hem och jaga lite älg nån helg framöver :)

2008-10-18 @ 23:09:08
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/
Postat av: Ik

Alla har i lobbyn pa hotellet pa Irland undrar varfor datorn later DEEEEEEO!!

2008-10-19 @ 19:58:36
Postat av: Ke

Såklart jag sett att Mange bloggar igen :) Jag är insatt

2008-10-19 @ 21:35:16
Postat av: mli

Coolt, du ska inte satsa på att lära dej att kula! Jag tror att du har den potensialen....:D

2008-10-20 @ 18:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0