Körskolan

Kom att tänka på ett samtal som jag hade förra veckan med ett barn. Vi var ute som påskakärringar och skulle gå tillbaka till förskolan. Barnet läspar lite och utalar inte alla ord rätt.

Barnet sa: Ska vi gå till dagis nu?
Jag sa: Ja, nu går vi tillbaka till förskolan.
Barnet sa: Till dagis?
Jag sa: Ja, nu går vi till förskolan.
Barnet sa: Det heter ju dagis?
Jag sa: Ja men jag säger förskolan fast det är ju bara ett annat namn. (Drog inte storyn om läroplanen som kom för mer än tio år sedan)
Barnet sa: Ja, okej, Vi ska gå till körskolan (som i köra bil - körskolan)

Nåja. Close enough... :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha...roligt.

2009-04-15 @ 21:33:26
Postat av: Linda

Haha kul...jag brukar oxå säga förskola när dom säger dagis och dom ser ut som frågetecken många gånger :)

2009-04-19 @ 19:42:57
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0