Fredag

Det är skönt när man slutar tidigt på fredag. För då hinner man med att göra sånt som är tråkigt. som tex dammsuga, diske eller tvätta. Det är så skönt sen för då har man resten av helgen ledig.

Eller ja, så tänker jag. Men om jag gör det är en annan fråga. Har suttit här i 30 minuter nu och tänkt att jag ska slänga in en tvätt i maskinen. Men måste göra lite mer än att tänka det.

Imorgon åker jag och N till Kaaalma för att julhandla. Nu ska julklapparna inhandlas. Tänkte åka till Hansa city som är det nya köpcentret. Det är ju bra när allt ligger på samma ställe. Liten tur blir det till Ikea med tror jag.

Sen på söndag ska jag äta mig tjock. Det är julbord, första för i år. Mums.


Ska kanske sätta på en tvättmaskin ändå?

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update!
Lyssnar på Helga natt med Jöback. Fint.

Jag tog tag i det till slut. Det tar ju inte så långt tid egentligen. Nedervåningen är dammsugen, disken är diskad och i tvättmaskinen rullar kläderna runt. Till och med fågeln-som aldrig-vill dö fick lite julfint. Städat där med.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0