Stavar och revben

Just nu har jag ett par revbensspjäll av vildsvin i ugnen. Det är första gången som jag gör revbenspjäll speciellt från vildsvin. Hoppas de går att äta. Till det blir det potatis och kall sås. Marinaden gjorde jag själv av soja, honung, chillisås och vilök.

När jag äter vildsvin, vilket jag inte gör så ofta (det här är andra gången), tänker jag alltid på Asterix och Obelix. Jag såg den serien rätt så ofta jag jag var liten och hade seribok med dom. Obelix sprang ifatt svinet och sen grillade det över elden. Det såg så gott ut. Jag har inte sprungit efter det här svinet i skogen :) utan fått det färdigstyckat av D, Nicklas bror.

Jag har också idag gått med stavar för första gången. Funderar på om jag ska köpa ett par, så jag lånade för att testa. Det kändes mer effektivt med stavarna än att gå utan. Jag gick snabbare och det kändes mer i armarna. Det var dock svårt att veta om jag gick rätt med dem. Jag gick när det var lite småmörkt så ingen såg mig. Det var konstigt första att gå med dem men jag vande mig rätt så snabbt ändå.

Nu ringer matklockan.

Kommentarer
Postat av: Ke

Var vildsvinet gott?

2009-01-11 @ 14:31:03
Postat av: Anonym

va har nicklas bror styckat nicklas!!!!!mohahaha=)

2009-01-12 @ 16:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0