Jönnis

Idag har jag fikat med söta,snälla, rara Charlotte i Jönköping. Innan vår träff sprang jag runt på A6 och spenderade pengar. Saknade ju lite grejer till Åre nästa vecka. Men det är grejat nu. Efter semester måste jag ta tag i min ekonomi. Jag kan ju inte spendera allt på kläder och krims krams. Måste  ju spara med. Bli lite vuxen... Dock har jag ju 3 1/2 års tid utan shopping alls att ta igen.  :)

Ja. Vi fikade på George vid bion men alla alkisar. Inga knivbråk idag men för säkerhets skull satt vi inomhus. Jag åt pasta carbonara och Charlotte hallonpaj (eller var det jordgubbspaj?) Inga fattiga studenter är vi längre så vi behövde inte fundera på om vi hade råd med det eller disskutera innan om det var dyrt där inne eller inte. Vi gick bara in och beställde.

Det var roligt att träffa Charlotte igen. Det blev mycket prat om jobb och pengar faktiskt.  Mest jobb kanske. Vi har samma yrke men helt olika arbetsplatser.

Nu måste jag bada i sjön. Till och med mamma har badat nu. Det är fy skam att jag inte har gjort det.

Hej hej.

Kommentarer
Postat av: ;)

Varför spara? carpe diem!

2009-07-01 @ 22:02:47
Postat av: Ida Hermansson

Seriöst. Så kan det ju faktiskt vara bra om något går sönder i huset. Att spara lite.

2009-07-02 @ 11:28:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0