6 days left

Nu räknar vi ner mina vänner. Snart går jag på semester. Så gött. Jag ska bara släppa allt på jobbet och inte tänka mer på det på 4 veckor. En vecka i Åre blir kul, lite vandring och linbaneåkning. Så nu vill jag ha sol i 4 veckor framöver.

Det blev ju en tur till Jönköping i helgen efter många om och men. Vi hamnade i en regn/hagel/åsk storm så det skrek om det. Mitt i allt slutade vinrutetorkarna att...vindrutetorka. Det gick inte att köra, helt omöjlligt. Så vi satt där i bilen mitt i vägen mitt i skogen  och såg inte ett skit. När det lugnade ner sig vände vi hemåt för att laga bilen. Men det regnade fortfarande så var 200 meter fick vi stanna och Nicklas hoppa ur och dra vindrutetorarna för hand över fönstret. Sen köra 200 meter, stanna, torka, köra 200 meter, stanna, torka o.s.v. Jag var rätt så frustrerad. I Målilla stannade vi hos Nickals kompis. Men plastband fixade vi bilen temorärt. Efter en timma var vi på väg igen.

Väl i jönköping blev det grillat, potatissallad och vanlig sallad. Glass och jordgubbar. Så klart blev det lite shopping på A6 idag innan vi fort tillbaka till Mörlunda. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0