städ, mat, disk, tvätt och farmville

Det börjar bli en helgblogg detta. Sist jag uppdaterade var förra lördagen så nu är det dags igen. Har haft städning i huset. Det behövdes. Hade stanley här i 24 timmar. Det räckte för att stora tussar rullade runt på golvet. De är nu borta, bor i dammsugaren istället. Jag har städat hos fågeln också, han vill inte gå vidare mot bättre marker...

Bytt gardiner i hallen, vardagsrummet och i sovrummet. Det ser lite höstmysigt ut nu. Men jag saknar gardiner till tv-rummet och köket. Eller saknar... Jag har en hel del i linneskåpet men... jag vill ju ha nytt. Modet ändrar sig ju.Ska kolla lite på internet. Denna stora shoppingaffär som finns bakom husknuten.  

Igårkväll var jag i Oskarshamn på middag med jobbet. Åt en supergod thailändsk buffe. Det ingick förrätt (ett mini kycklingspett med jordnötssås) huvudrätt och efterrätt friterad banan med glass. Huvudrätten fick man plocka hur som helts och sen lagade de till maten medans man stod och väntade. Det var supergott. Testade att äta en mussla. Det var inte så gott, konstig konstistens. Oskarshamn är en fin stad, måste åka dit oftare.

Så nu har jag städat klart, ätit och diskat. Ska snart hänga lite tvätt. Väntar på att min skörd på farmville ska bli klar. Och kanske shoppa lite gardiner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0