Söndag

Ska ta tag i det här då. Får inte svika mina fans... ;)

Kan börja med att berätta att vi är i Hästholmen. Åker hem om några timmar. Nicklas och pappa är i affären och sätter upp hyllor.

Igår var jag, mamma och Moa i Linköping och tittade på brudklänning. De hade öppet mellan 10 och 14. Kom dit halv elva och trodde vi skulle prova till typ in i det sista innan de stängde. Det första de sa när vi kom var att det är mkt folk på lördgara så man kan inte prova så länge eftersom det är kö till provrummen. Jaha. Så då tänkte jag direkt att jag får ta ledigt en dag och åka dit en vardag. Så kanske vi bara hinner kika denna gång.

Så vi började titta i kataloger medans expediten hjälpte några andra. Vi valde ut de som vi tyckte var snygga. Vi inriktade oss på axelbandslösa klänningar. När det blev vår tur hade de inga av de klänningar hemma som vi valt ut. Nähä. Det här kommer ta lååång tid.

Jag hoppade ur mina kläder och stod där i ett bauta provrum i bara underkläder. Vår hjälp gav mig en klänning och sprang iväg och kom inte tillbaka. Klänning var för lite. Fick inte ens på mig den.

Men så kom vår räddare i nöden. Den bästa och proffsiga expediten! Hon gick in i omklädningsrummet tittade på mig och tog fram en klänning. Prova den här! Klänningen kom jag i, lite för stor dock. Hon drog åt allt som gick att dra åt. Fortfarande för stor men jag fick mig en bild av hur jag skulle se ut i en storlek som sitter perfekt.

Den ska jag ha! Den var underbar.



Den proffsiga expediten visade på hur jag såg ut med och utan axelband och med halterneck. Hon visste precis vad jag skulle ha för att se lång ut och få fram det bästa.

Så klänningen är beställd. Jippi! Det känns skönt.




www.vårtbröllop2010.se




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill se!

2010-02-07 @ 20:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0